pizza

Nu har hela familjen stått och gjort egen pizza, det var riktigt mysigt och underbart gott! jag tänkte berätta för er hur man gör:

Du behöver:

Pizza deg, det finns många olika men den som ni ser på bilden var godi och bra.
tomatsås, man kan köpa egen fast man får även med en tomatsås i pizza kitet! (vi andvände både och)
ost, vi hade två olika som var jätte goda, jag vet inte vilket märke det va men ni kan se på bilden!
sallad, vi hade både roccola och isbergssallad
skinka, (ej med på bilden, men vi hade sån skinka som ej va hackad så då stog pappa nog och hacka den när jag tog bilden)
Annat, och självklart mycket annat men det här är grunderna, tex man kan ha salami, banan, svamp, annanas och mkt mer.

Kavla/rulla ut degen, beroende på vad för pizza kit man har vi har haft en förut som man måste kavla ut men nu va det bara att rulla ut den!

Bre ut tomatsåsen, jag vet att det inte ser så frächt ut men det ska se ut såhär ;)

Sen tar du på allt du vill ha på pizzan, efter jag tog bilden sa paps att jag inte skulle snåla med osten så jag hällde på mycket mer så det kanske ser lite ut men nu vet ni :) P.S ta på mycket Organo så får pizzan den goda smaken som gör pizzan så otroligt god, tycker jag!

Och skjuss in i ungnen, så ser man min snyggaste hand som speglar sig på ungen ;)

Ett plus är att det inte tar lång tid alls att göra pizzan, dt tog ungefär 20 min och göra pizzan och ca 15 / 20 min i ungnen ;)<3

Mums så gott!

Kommentarer

Sötnos kommentera inlägget här:

ditt fina namn:
Kom ihåg mig? =)

E-postadress: (bara jag som ser)

din bloggadress:

lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0